Reklamation och retur


Observera: När du tar emot ditt gods kontrollera att det inte har skadat emballage för då måste du anmärka på detta till DHL chauffören, annars kan det bli problem vid reklamation.


Öppet Köp /Ångerrätt

Mixhuset tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget. Mixhuset förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle

saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

Reklamation

Mixhuset tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Dhl utlämningsställe direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Mixhuset och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@Mixhuset.se för att informera om reklamationen.Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget

Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för returfrakten

Tänk på att liggetiden på Dhl utlämningsställe har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift,kostnaden för returfrakt. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.



JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.